۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۵۶۹۱۸۶
آیت الله طبرسی تأکید کرد؛

پرهیز مبلغان از سخنرانی های بی محتوا و تعارفی| روحانیان از بیان مسائل روز غفلت نکنند

نماینده ولی فقیه در مازندران از برخی سخنرانی های بی محتوا و تعارفی از سوی مبلغان دینی گلایه کرد و گفت: مبلغان دینی در منابر و خطابه ها باید ضمن بیان احکام دینی و الهی در جهت تبیین مسائل روز جامعه نیز سخنرانی کنند.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیران تبلیغات اسلامی استان با اشاره به این که ملت ایران با کنار گذاشتن یک حکومت طاغوتی یک حکومت دینی را در این کشور پایه گذاری کردند، گفت: با وجود گذشت چهار دهه از عمر این انقلاب هنوز در مباحث فرهنگی ضعف هایی وجود دارد که باید رفع شود.

وی با بیان این که انسان در سایه دین به بالاترین جایگاه دنیوی و اخروی دست پیدا خواهد کرد، افزود: دین عامل رشد و تعالی انسان و ظرفیت بسیار بالایی در جهت تکامل معنوی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره که امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از مفاهیم دینی و ارزش های الهی است، خاطرنشان کرد: دشمن با ابزارهای مختلف تلاش می کند تا آثار دین را در جامعه اسلامی کمرنگ کند.

امام جمعه ساری با بیان این که هجمه های فرهنگی دشمن در سال های اخیر علیه اعتقادات دینی ملت ایران به ویژه نسل جوان چند برابر شده است، بیان داشت: هر روز شاهد هجمه ای تازه علیه مبانی دینی جامعه هستیم که نیازمند روزآمدی تبلیغ است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که برخورد منفعلانه در برابر توطئه های فرهنگی دشمن اثرات مخرب و نامطلوبی را برای جامعه اسلامی در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: امروز یکی از بهترین راه های مقابله با این هجمه ها تقویت مبانی دینی و انقلابی در متن جامعه است.

امام جمعه ساری با بیان این که در چنین وضعیتی انتظارها از روحانیت به عنوان مروجان و مبلغان دینی جامعه چند برابر است، تصریح کرد: روحانیت باید با آگاهی و شناخت بالا نسبت به توطئه دشمن، درمانی مشخص را برای بیماری های فرهنگی و اجتماعی جامعه ارائه کند.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که متأسفانه برخی جریان های انحرافی در داخل به دنبال ناکارآمد جلوه دادن دین و ارزش های الهی هستند، خاطرنشان کرد: این جریان ها می کوشند تا مشکلات و معضلات امروز جامعه را به دین نسبت دهند که باید نسبت به این جریان های خطرناک هوشیار بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تبلیغ دین سابقه ای بسیار طولانی و کهن دارد، افزود: پیامبر گرامی اسلام به عنوان نخستین مبلغ دین از سوی خداوند متعال مأمور انتقال پیام الهی به مردم شدند و امروز همان مسیر را علما و روحانیت ادامه می دهند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که یکی از رموز موفقیت امام خمینی(ره) در طول دوران مبارزات نهضت، استفاده از ظرفیت های تبلیغی نظیر منبر و خطابه بود، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از سال ۴۲ با تبلیغات شروع کرد و یک شاه قدرتمند را از ایران بیرون کردند.

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز رسالت همه ما در برابر انقلاب و نظام اسلامی بسیار زیاد است، افزود: باید ضمن دفاع و حراست از دستاوردهای انقلاب، در جهت جهانی سازی این گفتمان و آرمان متعالی تلاش های تبلیغی بسیاری صورت گیرد.

وی با اشاره به این که هدایت و ارشاد مردم در طول تاریخ بر عهده علما و بزرگان دینی بوده است، بیان داشت: امروز نیز این رسالت مهم بر عهده همین قشر مؤثر جامعه است که باید با توجه به شرایط روز جامعه در جهت هدایت فکری و عقیدتی مردم گام برداشت.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز تبلیغات دینی نباید منحصر در داخل باشد بلکه باید در آن سوی مرزها نیز تبلیغ دین مورد توجه قرار گیرد، گفت: امروز ملت های جهان تشنه معارف دینی و الهی هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود از برخی سخنرانی های بی محتوا و تعارفی از سوی مبلغان دینی گلایه کرد، گفت: مبلغان دینی در منابر و خطابه ها باید ضمن بیان احکام دینی و الهی در جهت تبیین مسائل روز جامعه نیز سخنرانی کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که مبلغان دینی باید تعامل و ارتباط خود با مردم را تقویت کنند، افزود: اخلاق حسنه، رفتار پسندیده و تقوای الهی یک روحانی را در جامعه محبوب خواهد کرد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات